Oeps… Bijna twee maanden zonder een LinkedIn post. Hoe dan?!
Terwijl ik dacht: deze keer houd ik de flow erin.
Wekelijks even een bericht.
Goed voor de zichtbaarheid.
Top of mind blijven.
En ook gewoon leuk.
Interactie met je volgers, contact met je doelgroep.
Maar ja, drukte, prioriteiten verschuiven.
Even vergeten, dus doe ik het volgende week wel.
En voor je het weet is die mooie regelmaat verdwenen.
Herkenbaar?
Je begint fanatiek, zit vol goede intenties en tóch sluipt de klad erin.
Consistentie dus.
Niet alleen belangrijk voor LinkedIn.
Ook voor klantcontact.
Juist voor klantcontact.
Voor het opbouwen en behouden van sterke klantrelaties.
Hoe vaak ben jij in contact met je klanten?
Regelmatig en doelgericht?
Alleen wanneer je iets nodig hebt?
Of reactief als je klant een vraag heeft?
Een sterke klantrelatie draait niet om sporadische interacties.
Een sterke klantrelatie draait juist om een continu en vertrouwd ritme.
Je klanten moeten weten dat jij er bent.
Niet alleen wanneer er iets verkocht moet worden.
Maar gewoon tussendoor, om waarde te leveren en betrokken te blijven.
Want eerlijk: als jij weken of zelfs maanden niets laat horen, hoe kun je verwachten dat jouw klant nog aan je denkt?
Daar heb je dat ritme voor nodig, een vaste plek in hun gedachten, net zoals die dagelijkse kop koffie of je vaste rondje op de socials.
Hoe zorg jij ervoor dat jouw klantcontact en online zichtbaarheid niet verwateren, maar stevig en consistent blijven?