Hoe pak ik het aan

Behouden van de bestaande klanten

Dit klinkt uitdagend. En dat is het ook. Gelukkig ben ik expert en regel dit graag voor je. Hoe pak ik het aan? Lees hieronder stap voor stap mijn aanpak.

Intakegesprek

Via mijn agenda heb je een afspraak gepland voor een videocall of een bezoek op locatie van 45 minuten.

We maken kennis en bespreken jouw wensen op verkoop gebied en ik beantwoord je vragen. Ik vertel je de mogelijkheden in mijn diensten.

Als de klik daar is en we gaan samenwerken, pakken we door.

We plannen een vervolgafspraak voor het bepalen van de exacte werkzaamheden c.q. het te kiezen pakket en voegen dit samen in een contract voor de gekozen periode.

Samengevat:

  • Inventarisatie
  • Keuze pakket
  • Vastleggen samenwerking
  • Plannen start werkzaamheden

Traject

Bij de vervolgafspraak bespreken we het gekozen pakket nader.

We gaan verder in op het plan van aanpak. Wie zijn de bestaande klanten. Welke gaan we daarvan bezoeken. Wat is de situatie nu bij deze klanten. Alle beschikbare details worden gedeeld voor een compleet beeld van de klant.

Verder bekijken we de huidige verkoopstrategie. Welke afdelingen zijn er actief en wie doet wat. Hoe lopen de lijnen als de klant contact zoekt. Hoe gaan leveranties. Hoe gaat de opvolging nu in zijn werk.

De betreffende binnendienst afdelingen en contactpersonen inlichten over de samenwerking de komende periode. Na de klantbezoeken worden de gewenste acties vanuit de klantgesprekken in de organisatie besproken en worden de acties ingeregeld voor de klant en uitgevoerd door de afdelingen. Communicatie vanuit de afdelingen naar de klant.

Samengevat:

  • Details bestaande klanten
  • Informeren binnendienst
  • Uitvoering en communicatie
  • Starten met het bezoeken

Klantbehoud

Volgens het opgestelde plan, bezoek ik eerst de prioriteit klanten. Waar geen of heel lang geen contact meer geweest, of waar een acute vraag is.

Nauwkeurige inventarisatie bij deze klanten, geeft de gewenste informatie over de huidige klanttevredenheid en vormt de uit te zetten acties naar de binnendienst om te zorgen dat de wensen en gesprekspunten worden ingeregeld en de klant behouden wordt.

Ik communiceer hierna met de binnendienst. De binnendienst zorgt voor het inregelen van de acties en de open communicatie terug naar de klant.

Om te controleren of we de gewenste acties naar wens uitgevoerd hebben voor de klant, neem ik zelf natuurlijk ook contact op met de klant.

Samengevat:

  • Klanten bezoeken, prio eerst
  • Inregelen van de acties
  • Check op gewenste uitvoering

Relatiebeheer

Als we de klanten behouden hebben en deze tevreden zijn, kunnen we verder actief aan de slag met het beheren van de klanten.

Afhankelijk van het gekozen traject, bezoek ik de klant elk kwartaal, om dieper in te kunnen gaan op de klanttevredenheid en de verdere wensen voor de klant. Daarnaast ontstaat er door het periodieke contact ook een betere persoonlijke band met de klant.

We gaan met de klant zorgen dat de klanttevredenheid naar optimaal gaat. Door zelf te zien wat er op de locatie gebeurt, kan er ook gemakkelijker worden ingespeeld op de wensen of mogelijkheden op de andere afdelingen en locaties.

Het gevolg is dat we groei kunnen gaan realiseren bij de klant.

Samengevat:

  • Versterken van de relatie
  • Hoge klanttevredenheid
  • Groei bij de klant

Omzetgroei

Het beheren van de relatie heeft ondertussen een persoonlijke band en een tevreden klant als gevolg.

Door de klanten 4x per jaar te bezoeken, is ondertussen al het wenselijke geregeld en het contact optimaal met de binnendienst en de klant.

Door de afdelingen en locaties en alle wensen van de klant inzichtelijk te hebben, kan er via cross-selling en upselling gezorgd worden voor extra omzetgroei.

Als de klanttevredenheid maximaal is, zal de loyaliteit groot zijn, wat zorgt voor lange klantrelaties en stabiele inkomsten door herhaalaankopen.

Als mooiste resultaat van de goede relatie zullen ambassadeurs ontstaan. Zij zullen gaan zorgen voor de meest pure vorm van nieuwe klanten- en omzet generatie.

Samengevat:

  • Ultiem relatiebeheer
  • Vier bezoeken per jaar
  • Omzetstijging bij de klanten
  • Ontstaan van ambassadeurs

Klanten & Partners

Benieuwd wie je voorgingen? Bekijk hier enkele van onze opdrachtgevers en partners.

Pakketten en prijzen

Je hebt de keuze uit 3 pakketten.

Als extra keuze is er de Pilot, om 1 maand onze samenwerking te ervaren.

Pilot

7.990
5.990

Eindelijk weer klantbezoeken en klantbehoud .

We testen 1 maand hoe dit bevalt.

  • Intakegesprek
  • Bepalen van aantal te bezoeken bestaande klanten
  • Plan van aanpak
  • Bezoeken van de gekozen bestaande klanten
  • Opvolging en inregelen acties
  • Evalueren

3 maanden

7.990

p/m

Eindelijk weer klantbezoeken en klanten die behouden worden in een kwartaal.

  • Intakegesprek
  • Bepalen van de bestaande klanten
  • Plan van aanpak
  • Bezoeken van de bestaande klanten
  • Inregelen van de acties
  • Opvolgen van de bezoeken

6 maanden

7.490

p/m

Klantbezoek, klantbehoud en groei binnen de klantenkring in een half jaar.

  • Intakegesprek
  • Bepalen van de bestaande klanten
  • Plan van aanpak
  • Bezoeken van de bestaande klanten (2 keer)
  • Inregelen van de acties
  • Opvolgen van de bezoeken
  • Verhoging van de klanttevredenheid
  • Van bestaande klant naar ambassadeur

12 maanden

6.990

p/m

Maximale groei binnen de bestaande klanten door ultiem relatiebeheer in een jaar.

  • Intakegesprek
  • Bepalen van de bestaande klanten
  • Plan van aanpak
  • Bezoeken van de bestaande klanten (4 keer)
  • Inregelen van de acties
  • Opvolgen van de bezoeken
  • Optimalisatie van de klanttevredenheid
  • Leadgeneratie vanuit de ambassadeurs

Ontdek de voordelen van een freelance Sales Professional